דיוק העיצוב בהתאם לתקופת הקורונה בחיינו

כולנו צמאים לשגרה, למציאות שהכרנו לפני כל הבלאגן וגם לעבודה שלנו במשרד כפי שהייתה בזמן ההוא.
בעקבות המצב הנוכחי בוער יותר מתמיד הצורך בדיוקים למציאות; שינוי בסביבה, בחלל הביתי שלנו וגם בחלל המשרדי.
בית פרטי בשרון

כמה עוד אפשר לשמוע על הקורונה והמשבר בעולם? אני מבינה לליבכם.
כולנו צמאים לשגרה, למציאות שהכרנו לפני כל הבלאגן וגם לעבודה שלנו במשרד כפי שהייתה בזמן ההוא.
בעקבות המצב הנוכחי בוער יותר מתמיד הצורך בדיוקים למציאות; שינוי בסביבה, בחלל הביתי שלנו וגם בחלל המשרדי.

מיד עם אחרי הגל הראשון של הקורונה קיבלתי הרבה עבודה שעיקרה היתה ביחידות דיור, דיוק העיצוב בבית ובמשרדים. הסיבה לכך היא שאנשים הרגישו צורך עמוק בפינה שקטה לעצמם, לשקוע, לחשוב ולתכנן.
הקורונה הגיעה אלינו עם תוכניות משלה, וקצת פחות התחשבה בתוכניות שלנו… נאלצנו לחשב מסלול מחדש – ומהר.

אז בואו נדבר קצת על כל אחד מהחללים הללו ועל השינויים שהם הביאו עימם:

יחידות דיור

הכוכבים העולים של תקופת הקורונה. יחידות הדיור יכולות להיות מושכרות לצעירים על ידי בעלי הנכס, ובכך להנות מהכנסה נוספת בתקופה בה הרבה אנשים מאד זקוקים לה, או הורים שמחפשים פתרונות דיור לילדיהם הבוגרים שחוזרים לגור במחיצתם לאור הנסיבות. לכאן או לכאן יש צורך ביצירתיות ובהקמת מקום נוח לשהות בו ומכאן מקומה של יחידת הדיור תפס תאוצה מאין כמותה.

בתים פרטיים

לאור המצב הקיים התעורר הצורך הבסיסי בהתאמת הבתים שלנו לסוג של משרד / בית ספר / גן / מרכז פעילות לאור העובדה שההורים והילדים "מבלים" (כל אחד מכם יקח את זה למקום שלו) יותר שעות ביום עם מגוון רחב יותר של עיסוקים שלא היו עד כה.

עכשיו יש צורך אמיתי ביצירת חלל נוח בתוך הבית על מנת לעבוד בנוחות, אם זה חדר עבודה עם דלת שאפשר לסגור, כיסא להתרווח, ספרייה ומגירות שהכל יהיה מאורגן, ועד מחשבה על קיר מכובד לשיחת ה-ZOOM שאנחנו צריכים לעשות עם הלקוחות.
חשוב גם להתייחס בכובד ראש לנושא האחסון, לסלון שהפך להיות מקום אירוח עם יותר נוכחים ליותר זמן, וכעת יש צורך בריהוט נוח וגדול יותר, עם יותר מקומות ישיבה. הכל השתנה ובגדול.

וכמובן איך אפשר שלא להזכיר את מקום המפלט שלנו, הנופש הביתי שלנו – החצרות ששירתו אותנו נאמנה לאורך כל האביב והקיץ.

יחידת דיור
בינינו, מי בימים רגילים לא היה רוצה לשבת בחדר משלו, עם השקט שלו?

ישנם אנשים שהבינו שדווקא בגלל שנשאר חלל לא "מנוצל" יש לשנות את העבודה מאופן ספייס לחדרים חדרים, קטנים אך כאלו שיתאימו לעובד, שתהיה לו את האופציה להיכנס ולסגור את הדלת. אפשר גם לחשוב על זה כפרגון וכנחלת הפרט ולא כבידוד.
בינינו, מי בימים רגילים לא היה רוצה לשבת בחדר משלו, עם השקט שלו?

חוץ מזה שישנם אלה האופטימים, שמאמינים שיום אחד כל זה יגמר, וזה הזמן הכי נכון לשפץ את המשרד, לרענן אותו, להחליף צבעים, ריהוט, מזגנים, ריצוף ולתת משב רוח רענן ליום שאחרי.

עיצוב משרדים

תתפלאו לשמוע, הדרישה לשיפוצי משרדים דווקא עלתה בתקופה הזאת. אז נכון שהרבה אנשים עברו לעבוד מהבית, אבל תחשבו על המקום שזה הותיר במשרדים.

כרגע יש יותר מקום מיותר שפשוט דורש שיהפכו אותו ליעיל יותר. ישנם משרדים שפיצלו את השטח והשכירו שטח נוסף, יש כאלה שדווקא עכשיו בתקופה הזאת גדלו והיו צריכים לסדר את החללים כקפסולות, להפריד בין מחלקות, ליצור חלל עבודה יעיל וכמה שפחות חיכוך בין כל העובדים כמובן.

משרדי חברת רימון

בלוגים נוספים

המסע לאינדונזיה כהשראה לעולם עיצובי מרתק

איך בוחרים מעצב פנים?

עיצוב לובי וחשיבותו