המסע לאינדונזיה כהשראה לעולם עיצובי מרתק

מזמינה אתכם להנות מחוויה שכולה טבע, אשר תחבר אתכם לעיצוב הבסיסי והטהור ביותר.
אינדונזיה

כחלק מהיותי מעצבת, תמיד חשוב לי לחקור עוד ועוד עולמות ותרבויות אשר מתוכן אוכל לשאוב השראה לעבודותיי הבאות, וכמובן תוך כדי צבירת חוויות מעשירות ובלתי נשכחות.

אינדונזיה היא מדינה מאד גדולה במיוחד, המונה כ-130,000 איים, אשר מתוכם בערך 820 מיושבים.

כל אי באינדונזיה הוא עולם ומלואו הכולל דת שלטת שונה, שפה שונה, ובאיים גדולים במיוחד קיימים גם דיאלקטים שונים בין איזור לאיזור.

אחד מהמאפיינים הבולטים והשולטים באינדונזיה הוא ללא ספק הטבע המטורף שיש לה להציע – זריחות ושקיעות מרהיבות, הרי געש, גאיות וההרים, מעיינות ומפלים מטריפים, צמחייה מופלאה, יערות של במבוקים ליד עצי תבלין ופרי, חופים ורודים מאבקת אלמוגים אדומים נושקים למים צלולים ותכולים ועוד פלאי טבע עוצרי נשימה.

הטבע כמעצב חיים

היופי הגדול והחוויה שתהיה פחות מוכרת לנו כאנשים החיים את תרבות המערב, היא באורח החיים של האינדנוזים אשר מתקיימים וחיים לצד הטבע ולא מנסים להשתלט עליו. על פי תפיסת עולמם רכישת כבוד לטבע היא בסיסית ועליונה, ומעצם תפיסה זו התושבים חיים לצידו ובעיקר נהנים ממנו, מבלי לפגוע בו בשום דרך.

החוויה המדהימה בלראות ולחוות את הטבע הגולמי כפי שהוא, היא חוויה נהדרת ומיוחדת ומאפשרת לנו לקבל פרספקטיבה על הפערים בין התרבויות השונות וכיצד יופי יכול להימצא בדברים הכל כך פשוטים ונגישים שנמצאים מסביבנו במינימום התערבות יד אדם.

האינדונזים מודעים למה שקורה סביבם וגאים בדרך בה הם בחרו. הסקתי מתוך ההתבוננות באורח חייהם כי ככל שהאדם "מתקדם" פחות, כך הטבע שמסביבו מקבל מקום של כבוד והערכה, ומקבע את המקום שלו כדומיננטי ויפהפה ביותר.

ואם כבר מדברים על יופי – האדמה באינדונזיה היא אדמה פוריה ומלאה במינרלים, זאת הודות לכל המים הזורמים אליהם והרי הגעש. כשהטבע כך בשיאו כל החושים עובדים במקסימום, הצבעים בולטים יותר, הריחות נעימים ומיוחדים, החומרים והמרקמים בלתי נשכחים והופכים לתמונה אחת פסטורלית גדולה, בה כל הצבעים מתאימים בדיוק אחד לשני והכל משתלב בצורה הרמונית.

אינדונאזיה - הטבע כמעצב חיים
מזמינה אתכם להנות מחוויה שכולה טבע, אשר תחבר אתכם לעיצוב הבסיסי והטהור ביותר.
אינדונזיה

תרבות קדמונית

בנוסף לכבוד האינסופי שרוכשים האינדונזים לטבע, לא ניתן להתעלם מהמנהגים והמסורת הקדמוניים, שנמצאו דומיננטיים בחלקם של האיים וכוללים טקסים, מלבושים (או שכלל לא) שמעולם לא ראינו או הכרנו. הכבוד למסורת מאד מורגשת ומקפידים לשמר אותה מאות שנים. חוויה שבהחלט לא תרצו לפספס.

החיבור לעיצוב ולמסורת בא לידי ביטוי בבחירה במחייה וקיום באמצעות חומרים טבעיים כגון: כפות תמרים, במבוקים,צדפים, חלוקי נחל ועוד אלמנטים קדומים מהטבע וללא כל מגע או התערבות של אדם. חומרים אלו הם נחלת העיצוב באינדונזיה ובעולם כולו.

לסיכום, ותוך כדי התאוששות מהמסע המרתק שעברתי במשך שלושה שבועות, מראה הטבע הפראי והבתולי השאיר בי טעם של עוד וצרב בזכרוני זכרונות מתוקים ומופלאים במיוחד.
בתור מעצב פנים שאוהבת במיוחד צבעים, לא יכולתי שלא להיות מרותקת מכוחו של הצבע הנובע באופן ישיר מהטבע.

שילובי הצבעים המדהימים של הכחולים, הירוקים והחומים סחפו אותי.
כמו כן שילובי האור והצל הטבעיים הותירו אותי נפעמת – נקיקים, זריחה ושקיעה, קרני שמש ואדים.
הטקסטורות הפכו את החוויה לעוצמתית – מים, אדמה, יובש, אבנים וחלוקים.
נהניתי מחוויות המשלבות הרבה דמיון ותעוזה שנראו כמעט כמו חלום – הרי געש עם עשן מיתמר, חופים ורודים, חלוקים כחולים, חיות וצמחים מיוחדים.

אינדונזיה

בלוגים נוספים

איך בוחרים מעצב פנים?

עיצוב לובי וחשיבותו

שיפוצים קלים ויעילים – המדריך המלא