עיצוב פנים עבור יחידות דיור - פתרונות גדולים למבנים קטנים

עיצוב פנים של יחידת דיור הוא לא פחות מורכב מעיצוב פנים של בית או דירה סטנדרטיים מאחר ודורשים את כל מה שבית רגיל צריך, רק בקטן ועם טון של יצירתיות לאור אתגרי הגודל, המיקום ואופי המבנה.
עיצוב יחידות דיור
עיצוב יחידות דיור

יחידות דיור – ללא ספק מדובר באחד מפתרונות הדיור הנפוצים והמקובלים ביותר כיום עבור יחידים, זוגות או משפחות מצומצמות של עד 3 נפשות.

הפתרון המופלא של יחידת הדיור מאפשר למעשה לדיירים ליהנות מדירה במחירים נמוכים ואטרקטיביים מהשכרה של דירה סטנדרטית / קלאסית שאנו מכירים, וזאת מאחר ויחידת הדיור היא קטנה ובסיסית יותר, ובדרך כלל מחוברת לבית עם בעליו – זה יכול להיות סגירת קומת עמודים, מרתף, סגירה של חלק של בית גדול ויצירת דלת כניסה חיצונית, או אפילו מדרגות לקומה שנייה בבית גדולים.

את העניין הרב ביחידות דיור תמצאו גם אצל אותם משכירים פוטנציאליים, וזאת מאחר והביקוש לרכישת בית פרטי הכולל יחידת דיור הפך לדרישת סף נפוצה מאד בשנים האחרונות.
כיום רוכשים מבינים את פוטנציאל הרווח האדיר שיש בהשכרת יחידות דיור ולכן הן הפכו למבוקשות מאי פעם.

בעידן שבו יחידות דיור הפכו לפתרון המגורים האידיאלי והנפוץ ביותר לצעירים, עולה הצורך בעיצוב חכם, מרשים ופרקטי מתמיד.

אז לפני הכל חשוב לחדד ולהגיד – יחידת דיור היא בית לכל דבר.

אז בין אם היא ממוקמת במרתף, בעליית גג או בצמוד לבית מגורים – היא מתפקדת כמו בית, וצריכה להיראות כמו בית. עד כמה שרק ניתן.

ובכן, עומדים לפנינו לא מעט אתגרים כשזה מגיע לתכנון ועיצוב פנים של חלל קטן למידי, ניתן לקרוא לו אפילו בית מיניאטורי, אך הפונקציונליות של בית שגרתי צריכה להיות קיימת גם בו, מאחר והוא מתפקד ופועל כמוהו במלוא מובן המילה.

אז מה הם הדגשים החשובים והטיפים בעיצוב יחידת דיור?

  • להכניס את כל האלמנטים של בית, רק בקטן – מכונת כביסה, מקום לאביזרי הניקוי, פינת אוכל, פינת עבודה, ארון ועוד.
  • פתרונות לכניסת אוויר – חלונות, כניסת אוויר או פתרונות חלופיים במידה ואין מספיק חמצן שנכנס ליחידה.
  • אחסון, אחסון ושוב אחסון – כשיש מעט מאד חלל, חשוב למצוא פתרונות אחסון יצירתיים ואלגנטיים שיהפכו את היחידה למרווחת עד כמה שניתן, למשל: ניצול הגובה בדירה אם קיים או החללים מתחת לשולחנות/מיטות. כמו כן, חשוב להתייחס למרחק של פתיחת דלתות האחסון מהריהוט הקיים.
  • תאורה – אחד האלמנטים הקריטיים שחשוב להתייחס אליהם ביחידת דיור. במקרים רבים היחידה ממוקמת במרתף (מתחת לאדמה) ולכן חשוב למצוא פתרונות תאורה על מנת להכניס לבית כמה שיותר אור. חשוב שהתאורה תהיה משולבת, כזאת שיכולה להישאר דלוקה ושתתן הרגשה שהיא מגיע מבחוץ, וכמו כן, תאורה שהיא תאורה מעשית/עניינית.
    ∗אמליץ על שילוב של סוגים שונים של תאורה, כולל נסתרת, אשר יאפשרו משחק לאורך שעות היום.

לסיכום נאמר, יחידות דיור הן פתרון המגורים המודרני ביותר לזוגות צעירים, יחידנים ומשפחות קטנות וראוי לתת להם פתרון הולם, אסתטי וחכם. 

עיצוב פנים של יחידת דיור הוא לא פחות מורכב מעיצוב פנים של בית או דירה סטנדרטיים מאחר ודורשים את כל מה שבית רגיל צריך, רק בקטן ועם טון של יצירתיות לאור אתגרי הגודל, המיקום ואופי המבנה. 

לא תאמינו עד כמה תכנון נכון יכול להפתיע אתכם, גם בדירה קטנטנה במיוחד. 

עיצוב יחידות דיור

בלוגים נוספים

המסע לאינדונזיה כהשראה לעולם עיצובי מרתק

איך בוחרים מעצב פנים?

עיצוב לובי וחשיבותו