דירה נגישה ומעוצבת

קצת על הפרוייקט…

זוג בני הגיל השלישי, פנו אליי אחרי שהחליטו לעבור לדירה המותאמת לגילם ומצבם הפיזי המאפשרת נגישות ואיכות חיים טובים יותר עבורם. 

בת הזוג חלתה בפרקינסון, ולכן התעורר הצורך בדירה נגישה באופן מיידי. באותה הנשימה עלה גם הצורך בקרב בני הזוג להתקרב יותר לבני המשפחה – ילדים ונכדים.

הדירה בת חמשת החדרים שנרכשה כאשר הייתה בת כמה שנים מעטות, ממוקמת בשכונה מתחדשת, מה שפתר אותנו מהחלפת תשתיות לשמחתנו, ודרש מאיתנו רק לדייק את הצרכים של הזוג בתוך חלל הבית.

מה שנעשה בפועל התחיל מטיפול בחדר השינה – חיברנו אותו אל החדר שהיה צמוד אליו והגדלנו משמעותית בכך את חדר הרחצה, שצריך להכיל בתוכו את כל הציוד הנדרש עבור הלקוחה.

למקלחון הוקצה חלק מרווח מחדר הרחצה והמקלחון חולק לנוחות הדיירים. בנוסף התקנו דלת הזזה לחדר הרחצה שהמפתח יהיה נוח ומרווח ועל מנת שגם המטפלת תוכל להיכנס אליו בנוחות.

מכיוון שהחדרים שחוברו לא היו באותו המישור, נוצר מצב שבו ארון הבגדים ואזור ההתארגנות הפכו למוצנעים יותר, וכמו כן נוצר גם מקום ישיבה נוח ומאולתר להתארגנות.

בתכנון חדר השינה היה לנו חשוב מאד שחדר השינה יהיה נעים, מאוורר ונקי בעיצובו.

מכיוון שחשוב היה להשאיר את הדירה מאווררת ונוחה להתנהלות היומיומית, כל הקירות המיותרים, אלו ש"מפריעים" ירדו, ובמקום התקנו מחיצה שהיא חצי פתוחה, כדי לסמן טריטוריה אך לא לחסום את האווירה בבית.

אחד מהדגשים החשובים שקיבלתי מבני הזוג היה לדאוג להם למקומות אחסון, ודאגתי שיהיו להם כמה שיותר כאלו: ארונות מטבח, ארון כניסה המכיל גם את ארונות החשמל והתקשורת, אפשרות נוחה לתליית מעילים, מגירות לפיצ'פקעס של היום יום, ארון במסדרון בו אפשר למצוא גם את הדייסון הנטען, וכמובן ארון פינת אוכל שניתן למצוא בו את כלי האירוח ובקבוקי היין.

אז באירוח עסקינן, בואו נדבר על פינת האוכל – היא האמנם לא גדולה, אבל יכולה לגדול בעת האירוח מבלי שנצטרך להזיז יותר מדי ריהוט.

אזכיר גם את הכורסה שהייתה חשובה ללקוחה שלי שממוקמת בסלון, ולכן לא רק שלא ויתרנו עליה, אלא ריפדנו אותה ככה שתוכל להשתלב בצורה מושלמת בדירה המעוצבת.

ולסיום נדבר על המטבח שגם הוא תוכנן בקפידה תוך מחשבה רבה שהלקוח יוכל לעבוד בו בנוחות ובזרימה וגם האי שנמצא בה סודר בצורה כזאת שלא יפריע ויבלוט מדי.

ואם כבר זרימה, אז חשוב לציין כי בדירה לא תוכננו שטיחים כדי שהסביבה תהיה כמה שיותר נגישה.

מיקום הפרוייקט
חדרה
קטגוריה
דירה
סיווג
שיפוץ לדירה נגישה
סגנון
מודרני חם
צילום
מירב פלברג
מוזמנים ליצור איתי קשר
לתיאום פגישה או לכל שאלה שעולה.