עיצוב לובי וחשיבותו

מי מאיתנו שגרים בבתים משותפים, בתי קומות או בשמם העדכני - מגדלים, בטח יודעים שחווית המגורים לא מתחילה רק בבית, אלא כמה רגעים לפני שנכנסים ומגיעים לקומת המגורים שלנו.
לובי

מי מאיתנו שגרים בבתים משותפים, בתי קומות או בשמם העדכני – מגדלים, בטח יודעים שחווית המגורים לא מתחילה רק בבית, אלא כמה רגעים לפני שנכנסים ומגיעים לקומת המגורים שלנו.

החוויה מתחילה כבר בחניה, ברגע שירדנו מהרכב או מהרגע שצעדנו לכיוון הבניין, וממשיכה לכיוון דלת הבניין והאינטרקום. כבר בשלבים אלו מרגישים איך הכל הופך רגוע יותר, אנו מתקרבים לאיזור הנוחות שלנו, לאיזור המפלט האהוב.

בשלב זה כבר נדמיין את תחושת ההתרווחות על הכורסא, הצניחה על המיטה, הארוחה החמה או את המפגש עם הילדים ובני הזוג. כל המחשבות הללו הופכות את ההגעה לבית לחוויתית ולמרגשת בכל פעם מחדש.

לאור כל התחושות שתיארתי, אני מתייחסת ללובי הבניין כלא פחות חשוב מאשר אל הבית עצמו. השאיפה בעיצוב לובי הבניין היא שבכל פעם מחדש שהדיירים ישהו, יעברו או ידמיינו את הלובי, הם יחושו גאים, מאושרים ורגועים, כפי שהיו רוצים להרגיש בביתם.

הלובי הוא למעשה זה שמקבל את פניהם של הדיירים ולכן חשוב שיקבל אותם בצורה עוטפת, נעימה ונוחה. כמו כן, הנראות של הלובי והסטייל שלו אינם פחות חשובים, ולכן כמעצבת אני דואגת שעיצוב הלובי יהיה טרנדי, מעודכן ומפתיע.

חשיבות עיצוב הלובי מתחלקת להתייחסות של שני גורמים - היזם/ קבלן והדייר.

נתייחס כרגע לכל אחד מהצדדים ועל הדברים שחשוב להכיר בכל צד:

צד היזם/קבלן –

עליו להתחשב במספר פרמטרים לטובת עיצוב נכון עבור הדיירים:

  • עמידה בתקנים
  • הבנה בטרנדים האחרונים ושימוש מושכל בהם.
  • התחשבות ברווחת הדייר – הצבה של מקומות ישיבה, תאורה נעימה בכמות מספקת, תליית מראות ועוד.

צד הדייר –

לכל דייר יש את השאיפה והרצון, בין אם המודעים ובין אם לא, לגור בבניין מגורים עם לובי העונה על הפרמטרים הבאים:

  • נקי ואסתטי שיהיה נעים לעבור בו בכל עת
  • מאובזר בצורה יפה ומלאת סטייל
  • נוח ופרקטי ושמי שתכנן אותו יחשוב על הפרטים הקטנים שיעשו לדיירים את ההבדל הגדול
לובי

אז אחרי שהבנו מה חשוב לקבלן, יזם ודייר, חשוב שנענה על השאלה המהותית –
במה צריך להתחשב לפני שמעצבים לובי?

מערכות ותשתיות – לפני שרצים לתכנן ולעצב, תמיד ניקח בחשבון את המיקום והתכנון של מערכות התשתיות ביניהם מערכות מים, כיבוי אש, מעליות, חשמל ועוד.

אישורים – נעביר את התוכנית לאישורים אצל היועצים הרלוונטיים (כיבוי אש, בטיחות ועוד), ורק אז נתחיל במלאכת העיצוב והסיגנון.

היכרות וציות לחוקים – חשוב מאד שנכיר וכמובן נמלא אחר החוקים הנוקשים הקשורים בתקן אש או תקן כבידה לחיפויי ועוד . לא נרצה בשום מצב שיתרחשו מצבים לא נעימים לאחר העיצוב.

ועכשיו אחרי שהבנו את הצרכים של כל צד, וכמו כן הבנו במה קריטי להתחשב לפני עיצוב, בואו נעבור לכמה טיפים כייפים ומרעננים ללובי מרשים:

  • שלבו צמחיה שתשלב עם אופי הלובי שלכם – זה פשוט תמיד עושה טוב לקבל קצת מן הטבע בתוך חלל בנוי. כמובן יש להתחשב ביכולת תחזוקה של הצמחים.
  • השתמשו בחיפויים חדשניים ועדכניים – החיפויים יוצרים תחושה ואווירה עדכניים, מרעננים ומעניינים.
  • שחקו עם התאורה – משחקי תאורה מכניסים עניין למראה הכללי של הלובי והופכים אותו למעניין יותר.
  • אקססוריז ואמנות- הוספת וילונות, מראות, פינות ישיבה, ובמידה ומתאפשר מבחינה תקציבית, קצת פרטי אמנות תמיד עשויים להכניס ייחודיות, חוויה ועניין.

בלוגים נוספים

המסע לאינדונזיה כהשראה לעולם עיצובי מרתק

איך בוחרים מעצב פנים?

שיפוצים קלים ויעילים – המדריך המלא